Οι ιδανικές τροφές για την εγκυμοσύνη

Οι ιδανικές τροφές για την εγκυμοσύνη

Οι ιδανικές τροφές για την εγκυμοσύνη

Όταν είστε έγκυος, χρειάζεστε μια ισορροπημένη διατροφή για να καλύψετε τις ανάγκες σας και τις ανάγκες του αγέννητου μωρού σας. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό κατά τη διάρκεια του πρώτου τριμήνου της εγκυμοσύνης, καθώς ορισμένα θρεπτικά συστατικά από τροφές παίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του εμβρύου.

Σας προτείνουμε

  • Λιπαρά ψάρια (σολομός, ρέγκα, τόνος): είναι πολύ πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι απαραίτητα για την εγκυμοσύνη, καθώς συμβάλλουν στη δημιουργία του εγκεφάλου και των ματιών του εμβρύου.
  • Αποξηραμένα φρούτα: Το κάλιο, η βιταμίνη Κ, οι φυτικές ίνες και ο σίδηρος είναι στο μενού, ανάλογα με το είδος των αποξηραμένων φρούτων που καταναλώνονται.
  • Αυγά: είναι καλά για τις έγκυες γυναίκες, εφόσον είναι καλομαγειρεμένα. Παρέχουν πρωτεΐνες και λίπη καλής ποιότητας στον οργανισμό. Παρέχουν επίσης χολίνη, ένα θρεπτικό συστατικό που υποστηρίζει την ανάπτυξη του εγκεφάλου και του ανοσοποιητικού συστήματος του μωρού.
  • Γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το γιαούρτι: Παρέχουν ασβέστιο και πρωτεΐνες για την κάλυψη των αναγκών ανάπτυξης του εμβρύου.
  • Άπαχα κρέατα όπως το βοδινό και το χοιρινό: παρέχουν πρωτεΐνες για το έμβρυο και είναι πλούσια σε σίδηρο και βιταμίνη Β, μεταξύ άλλων. Θυμηθείτε να τα μαγειρέψετε καλά προτού τα καταναλώσετε.
  • Μπρόκολο: Πραγματικός σύμμαχος για τις εγκύους, το μπρόκολο περιέχει πολλά απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως φυτικές ίνες, βιταμίνες Α, C και Κ, καθώς και ασβέστιο, σίδηρο, φολικό οξύ και κάλιο. Επιπλέον, είναι πολύ πλούσιο σε αντιοξειδωτικά και ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα.
  • Γλυκοπατάτες: Αυτά τα λαχανικά είναι πολύ πλούσια σε β-καροτίνη, η οποία μετατρέπεται σε βιταμίνη Α από το σώμα μας. Αυτή η βιταμίνη βοηθά στην ανάπτυξη και τη σύσταση των κυττάρων και των ιστών του μωρού.
  • Κόκκινα φρούτα (σμέουρα, βατόμουρα και μύρτιλλα): Τα κόκκινα φρούτα, μεταξύ άλλων, παρέχουν νερό, βιταμίνη C, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και υγιεινούς υδατάνθρακες.
  • Αβοκάντο: Είναι ιδιαίτερα κατάλληλο στη εγκυμοσύνη, καθώς περιέχει μεγάλες ποσότητες μονοακόρεστων λιπαρών οξέων, φυτικές ίνες, φολικό οξύ, βιταμίνες Κ, C και Ε, καθώς και χαλκό και κάλιο.

Ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγετε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης;

  • Τυρί από ωμό γάλα: το ωμό γάλα είναι πιθανό να περιέχει βακτήρια που είναι επιβλαβή για το έμβρυο, οπότε τόσο το ωμό γάλα όσο και τα μαλακά τυριά πρέπει να αποφεύγονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης. Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να τρώτε παστεριωμένα ή σκληρά τυριά.
  • Συκώτι: αν και η βιταμίνη Α, η οποία βρίσκεται ιδιαίτερα στο συκώτι, είναι χρήσιμη για το έμβρυο, η υπερβολική κατανάλωσή της στον οργανισμό μπορεί να είναι επικίνδυνη.
  • Σόγια και όλες οι παραλλαγές της (γάλα σόγιας, τόφου κ.λπ.): πρέπει να αποφεύγονται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, καθώς είναι πολύ πλούσια σε φυτοοιστρογόνα.
  • Ωμά οστρακοειδή και θαλασσινά: αν και περιέχουν απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, μεταφέρουν μικρόβια και ρύπους που μπορούν να μολύνουν το έμβρυο.
  • Κρεατικά/σαλάτες: οι μέλλουσες μητέρες που δεν έχουν ανοσία στην τοξοπλάσμωση θα πρέπει να αποφεύγουν την κατανάλωση ωμών κρεάτων, αλλαντικών και λαχανικών (αν δεν είναι πολύ καλά πλυμένα), τα οποία μπορεί να μεταφέρουν τη νόσο.
  • Καφές: Μελέτες έχουν επίσης δείξει ότι η κατανάλωση πολλών καφέδων κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης μπορεί να μειώσει το βάρος γέννησης του μωρού.
  • Αλκοόλ: Η τροφή που πρέπει να απαγορεύσετε από τη διατροφή σας αν είστε έγκυος είναι προφανώς το αλκοόλ, σε οποιαδήποτε μορφή. Το αλκοόλ προσβάλλει τον εγκέφαλο του εμβρύου και μπορεί να προκαλέσει νοητική καθυστέρηση στο αγέννητο μωρό.

Τα παραπάνω αποτελούν γενικές κοινώς αποδεκτές επιλογές αναφορικά με το μενού μίας εγκύου. Ωστόσο, σε κάθε περίπτωση, η γυναίκα θα πρέπει να ακολουθεί πιστά τις οδηγίες του γιατρού για το καλό του μωρού της, καθώς κάθε οργανισμός έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες.


ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ MEDIMALL

NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο Newsletter για να ενημερώνεστε με ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά και τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στην Υγεία και τη Γονιμότητα

Διαδώστε το άρθρο


ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ

PREGNANCY
PROBABILITY App By Medimall

Σε συνεργασία με την επιστημονική ομάδα της Medimall IVF Clinic, οι ενδιαφερόμενες μπορούν μέσω του Pregnancy Probability App να μάθουν τις πιθανότητες εγκυμοσύνης μέσω όλων των πιθανών τρόπων (Sex, IUI, Natural Cycle IVF, IVF) αναφέροντας την ηλικία τους και τον δείκτη AMH (Anti Mullerian Hormone).

Google Play: 1,89€

App store: 1,99€