Ύπνος: το κλειδί για την ανδρική γονιμότητα

Ύπνος: το κλειδί για την ανδρική γονιμότητα

Ύπνος: το κλειδί για την ανδρική γονιμότητα

Εάν επιθυμούν να παράγουν ποιοτικό σπέρμα, ήρθε η ώρα για τους άνδρες να σταματήσουν να ξενυχτούν διαβάζοντας, χαζεύοντας στο smartphone τους ή παρακολουθώντας σειρές τηλεόραση. Μία πρόσφατη δανέζικη μελέτη που δημοσίευσε η Independent, υποστηρίζει ότι για να διατηρήσουν την ποιότητα του σπέρματός τους οι άνδρες θα πρέπει να τους πιάνει ύπνος ή αλλιώς να ξεκινήσουν να πέφτουν στην… αγκαλιά του Μορφέα πριν από τις 22.30!

Οι άνδρες που πέφτουν νωρίτερα για ύπνο έχουν καλύτερη ποιότητα σπέρματος

Μια ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο του Άαρχους στη Δανία συγκέντρωσε 104 άνδρες εθελοντές από κλινικές γονιμότητας- 56 από τους οποίους είχαν χαμηλή ποιότητα σπέρματος- για να εξετάσει τις συνήθειες του ύπνου τους. Σημειώθηκε λοιπόν ότι οι άνδρες που πήγαιναν για ύπνο πριν από τις 10.30 μ.μ. είχαν τέσσερις φορές περισσότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν υγιές σπέρμα σε σύγκριση με τα… νυχτοπούλια που έμεναν ξύπνιοι μετά τις 11.30 μ.μ., σύμφωνα με τη μελέτη. Η ερευνητική ομάδα διαπίστωσε επίσης ότι οι άνδρες που συμπλήρωναν 8 ώρες ύπνου στη διάρκεια της νύχτας είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν υγιές σπέρμα από εκείνους που επέλεγαν να κοιμηθούν λιγότερες από επτά ώρες τη νύχτα.

Ανδρική υπογονιμότητα: πώς ελέγχεται; Ο Ύπνος και ο ρόλος του

Φυσικά, ο ύπνος παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην παραγωγή τεστοστερόνης και άρα καλύτερης ποιότητας σπέρματος, αλλά αν θέλετε να είστε σίγουροι ότι δεν υπάρχει κάποιο παθολογικό πρόβλημα που να προκαλεί υπογονιμότητα, οι άνδρες ενδέχεται να χρειαστεί να κάνουν σπερμοδιάγραμμα. Πρόκειται για μια εξέταση που μετρά την ποιότητα του σπέρματος (αριθμός σπερματοζωαρίων, σχήμα, κινητικότητα, διάρκεια ζωής κ.λπ.). Ανάλογα με τα αποτελέσματα, μπορεί να διενεργηθούν και άλλες εξετάσεις, όπως ορμονικός έλεγχος, υπερηχογράφημα των γεννητικών οργάνων, βιοψία όρχεων κ.λπ.

Τι μπορώ να κάνω για να κοιμηθώ καλύτερα;

«Υγιεινή του ύπνου» είναι ο όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει τις συνήθειες που έχουμε όσο κοιμόμαστε. Υπάρχουν πολλές έρευνες που αποδεικνύουν ότι η καλή «υγιεινή του ύπνου» βοηθά στο να έχουμε καλή μνήμη, υψηλά επίπεδα ενέργειας, αυξημένη παραγωγή ορμονών, σωστή ανάπτυξη των κυττάρων και, φυσικά, ενισχύει την ανδρική γονιμότητα. Ακολουθούν ορισμένοι τρόποι για να μεγιστοποιήσετε την υγιεινή του ύπνου σας:

  • Πηγαίνετε για ύπνο μεταξύ 22:00 και 00.00 κάθε βράδυ.
  • Αυξήστε την αερόβια άσκηση και την προπόνηση με βάρη (όχι όμως 5-6 ώρες πριν από τον ύπνο).
  • Αποφύγετε την επαφή με τις υπεριώδη ακτινοβολία από τις ηλεκτρονικές οθόνες έως και μία ώρα πριν από τον ύπνο.
  • Διατηρήστε την κρεβατοκάμαρά σας μόνο για τον ύπνο και το σεξ. Αν έχετε τηλεόραση δίπλα στο κρεβάτι σας, σκεφτείτε το ενδεχόμενο να τη μετακινήσετε σε άλλο σημείο του σπιτιού. Η τηλεόραση στο κρεβάτι αποτελεί έναν από τους πιο συνηθισμένους παράγοντες που συμβάλλουν στο να μένει κανείς ξύπνιος.
  • Διατηρήστε το υπνοδωμάτιό σας δροσερό, σκοτεινό και ήσυχο. Δοκιμάστε βαριές κουρτίνες ή μια εφαρμογή λευκού θορύβου για να δείτε αν βοηθούν.

Αν και αυτές οι στρατηγικές πιθανότατα θα σας βάλουν σε βαθύ ύπνο πιο γρήγορα, μην ανησυχείτε αν δεν δείτε άμεσα αλλαγές στις εξετάσεις σας ή εάν κάνετε προσπάθειες για εγκυμοσύνη. Ο οργανισμός δημιουργεί νέο σπέρμα κάθε 72 ημέρες, οπότε χρειάζονται λίγο περισσότερο από δύο μήνες για να δει κανείς αλλαγή στα επίπεδα γονιμότητας. Αν προσπαθείτε να συλλάβετε, αρχίστε να αλλάζετε τις συνήθειες σας περίπου τρεις μήνες πριν.


ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΤΟ MEDIMALL

NEWSLETTER

Εγγραφείτε στο Newsletter για να ενημερώνεστε με ενδιαφέροντα άρθρα, αλλά και τις πιο πρόσφατες εξελίξεις στην Υγεία και τη Γονιμότητα

Διαδώστε το άρθρο


ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟ

PREGNANCY
PROBABILITY App By Medimall

Σε συνεργασία με την επιστημονική ομάδα της Medimall IVF Clinic, οι ενδιαφερόμενες μπορούν μέσω του Pregnancy Probability App να μάθουν τις πιθανότητες εγκυμοσύνης μέσω όλων των πιθανών τρόπων (Sex, IUI, Natural Cycle IVF, IVF) αναφέροντας την ηλικία τους και τον δείκτη AMH (Anti Mullerian Hormone).

Google Play: 1,89€

App store: 1,99€